Než zavoláte

Než nám zavoláte, zodpovězte si prosím tyto otázky, usnadní Vám domluvu o Vašich potřebách. Možná se Vám zdá, že je to příliš mnoho dotazů. Je, ale jejich smyslem je předejít zbytečnému nedorozumění. Přejeme si, aby byly Vaše potřeby co nejlépe zajištěny.

  • Máte zdravotní pojišťovnu 111, 201, 205 nebo 213? Výborně, s těmito pojišťovnami máme smlouvu o úhradě zdravotní péče. Nemáte-li některou z těchto pojišťoven, budete si muset v případě ošetření platit sami nejen zdravotní péči, ale např. i léky i další vyšetření námi předepsané. Je zbytečné se dotazovat, proč nemáme smlouvu s pojišťovnou 211 a 207.

  • Vyjdete do 1. poschodí bez výtahu? Právě tam je naše ambulance. Zvažte, zda je pro Vás naše pracoviště optimální.

  • Chodili jste v posledních pěti letech na jinou oční ambulanci? Budete potřebovat tzv. výpis ze zdravotní dokumentace. Vystaví Vám jej dosavadní oční lékař (pokud bude potřebovat žádanku, dostanete ji od nás). Pokud máte zdravotní dokumentaci, která by mohla souviset (operační protokoly, nálezy jiných lékařů), vezměte ji také s sebou. Je dobré mít u sebe seznam užívaných léků.

  • Máte doporučení k vyšetření – žádanku? Vezměte ji s sebou.

  • Jsou Vaše potíže akutní? Úraz, náhlá ztráta vidění, vnímání podezřelých zrakových vjemů (záblesky, náhle vzniklá skvrna, deformace vidění, dvojité vidění a podobně), náhle vzniklá oční bolest, zarudnutí oka nebo výtok jsou důvodem pro co nejdřívější oční vyšetření. A to i na pohotovosti, pokud vzniknou mimo pracovní dobu. Vyšetření při těchto projevech neodkládejte!

  • Zhoršuje se Vám pozvolna vidění do blízka, nedávno Vám minula čtyřicítka a do dálky vidíte stále výborně? Pravděpodobně jde o přirozený vývoj, pomohou Vám brýle na bližší vzdálenosti (presbyopie, google).

  • Neměli jste ještě při vyšetření rozšířené (rozkapané) zornice? Je možné, že bude potřebné to nyní udělat. Vidění se Vám pak na několik hodin zhorší, neměli byste přijet autem nebo po vyšetření pracovat. Pokud to nejde zařídit, nevadí, na vyšetření v rozkapání přijdete podruhé.

  • Nosíte kontaktní čočky a chtěli byste předepsat brýle? Nepoužívejte kontaktní čočky před vyšetřením nejméně 24 hodin, aby nedošlo ke zkreslení vyšetření. Dioptrickým kontaktním čočkám jako takovým se nevěnujeme vůbec.

  • Plánujete nové brýle? Vyšetření pro dioptrie do brýlí a úvahu o tom, jaké brýle budete potřebovat, provede optometrista. Není přítomen denně – informujte o svém přání již při objednání. Ušetříte si tím jednu cestu. Vezměte s sebou také Vaše staré brýle, ať již Vám vyhovují, či nikoliv.

  • Plánujete jenom vyměnit skla ve svých brýlích? Vezměte si je s sebou. Vyměníme skla v naší optice.

Zavolejte, těšíme se na Vás. Telefon zvedáme. Pokud se nedovoláte, buď máme práci, nebo voláte mimo pracovní dobu. Nevolejte znovu, pokud není Váš problém urgentní. Zavoláme Vám zpět. Nebo napište na formulář.