Ankety
Dovolte nám, abychom vás, naše pacienty požádali o spolupráci formou ankety, která je uvedena níže. Přejeme si, aby vám naše ambulance co nejlépe vyhovovala. Věnujte prosím chvíli času, abyste nám pomohli se lépe přizpůsobit vašim potřebám. Aktuálně nás trápí objednací doba.
Objednací doba
Nelíbí se nám, že čekací či objednací doba na vyšetření je dlouhá.
Stále přemýšlíme, jak vyhovět co nejvíce pacientům a zároveň neohrozit kvalitu naší práce.
Jsme přesvědčeni, že objednat se na vyšetření na přesný čas je v současné době nejlepší možné řešení.
Přesto se potýkáme s (dokonce hrubými!) výtkami pacientů na dlouhou objednací dobu. Necítíme se však viníky této situace.
Jsme přesvědčeni, že není správné svalovat vinu na zdravotníky – hledejte chybu jinde.
Již delší dobu pacientům nabízíme toto řešení: Pokud se vám termín vyšetření zdá příliš dlouhý, zůstaneme pro Vás po ordinační době déle.
Domníváme se, že je to vstřícný krok od nás – máme také volný čas po práci, svoje rodiny, zájmy. Máte tak možnost připlatit si za to, že kvůli Vám zůstanou 3 nebo 4 lidé v práci déle. Jen pro vás. Rozhodně nikoho platit nenutíme, raději chodíme domů včas.
Pamatujeme si ještě doby, kdy se k vyšetření nebylo možné objednat.
Chceme se vás, našich pacientů zeptat, zda byste chtěli tento systém vyzkoušet.
Napadlo nás, abychom každý čtvrtek umožnili přijít pacientům k vyšetření bez objednání.
Upozornění pro ty, kteří nedočtou celou stránku až dolů – zatím se nic nemění, striktně pacienty objednáváme. Pokud se rozhodneme pro změnu, oznámíme ji včas.
Mohlo by to fungovat takto:
- ve čtvrtky bychom žádné pacienty neobjednávali (to lze realizovat nejdříve za cca 4 měsíce).
- pracovní dobu máme ve čtvrtek krátkou, od 8.30 do 11.30, tedy tři hodiny.
- kdokoliv bez objednání přijde, bude v ordinační době vyšetřen či ošetřen.
- pro nového pacienta je třeba počítat 30 minut času, pro pacienta, kterého jsme již viděli, je nutno počítat se 20 minutami času, kontrola po operaci zabere asi 10 minut.
- počítáme-li se třemi hodinami práce a 2-3 pacienty za hodinu, ošetříme cca 8 pacientů. (Počítejme i s neodkladným pacientem).
- pacienti budou ošetřeni v pořadí, v jakém přišli, nikdo tedy nebude čekat déle než 2,5 hodiny (mluvíme stále o pacientech, kteří nejsou objednáni). Přednostně musí být ošetření pacienti s neodkladným problémem.
- tento den nebudeme předepisovat brýle.
Vidíme tyto výhody:
Na vyšetření nebudete dlouho čekat ani nebudete za brzké vyšetření nic platit.
Vyzkoušíme si všichni, jaké to bylo bez objednávání.
Pacienti budou transparentně ošetřováni v pořadí, v jakém přijdou.
Je to zkušební projekt, pokud se osvědčí, jsme připraveni zcela zrušit objednávkový systém (máme s ním práci navíc a stojí nás peníze).
Vidíme tyto nevýhody:
Je možné, že nevyšetříme všechny pacienty, kteří o to ten den projeví zájem. Je možné, že někteří lidé se budou muset bez vyšetření vrátit domů. Nejde tomu zabránit, nevíme, kolik pacientů k vyšetření přijde.
Každý, kdo využije tento systém bez objednání, musí počítat s tím, že nebude ošetřen, pokud před ním přijde cca 8 pacientů.
Tento způsob sami hodnotíme jako zastaralý, opravdové retro. To ovšem neznamená, že nemůže některým pacientům vyhovovat.
Může se stát, že se o něco prodlouží objednací doby pro ostatní pracovní dny – v ostatní dny totiž budeme nadále objednávat.
Pomozte nám prosím s řešením této otázky:
* Průběžné výsledky se zobrazí po hlasování.
* Každý může hlasovat pouze 1x.
* Hlasováním berete na vědomí a souhlasíte s tím, že vaše IP adresa a informace o prohlížeči mohou být zpracovávány bezpečnostními pluginy nainstalovanými na této stránce.
* Případné komentáře a postřehy nám můžete napsat do e-mailu: info@okularium.cz